x

Video infographic laten maken

De oude Egyptenaren wisten het al: communiceren via plaatjes werkt. Tegenwoordig kunnen we deze plaatjes ook laten bewegen en communiceren we veel digitaal. Maar hoe creëer je in deze digitale tijd overzicht en communiceer je op een visueel heldere manier richten jouw klanten? Door een video infographic te laten maken, of animatie infographic.

1:01

ZW // Prijscalculator 2D animatie

Benieuwd naar een eerste prijsindicatie van jouw animatie? Onze interactieve prijscalculator staat voor je klaar.

0:55

Gemeente Utrecht // ZoomWorks

Door animatie het proces versimpeld en helder uitleggen.

Wat is een video infographic?

Het woord zegt het eigenlijk al, het is een infographic maar dan in video vorm. Een infographic is een stilstaande afbeelding waarin cijfers en data uit bijvoorbeeld een onderzoek visueel worden weergegeven. Statistieken die ‘sexy’ zijn gemaakt door beeld.
Een infographic design laten maken is hierdoor erg waardevol. Het is een handige manier om in één oogopslag te kunnen zien wat de resultaten zijn, zonder een heel rapport door te hoeven lezen. Je kunt de elementen uit een infographic echter ook verdelen in verschillende scenes en beweging toevoegen, waardoor de statistieken nog meer tot leven komen. Dan spreek je over een video infographic, oftewel: een geanimeerde infographic.

Wil jij een video infographic laten maken?

Roadmap - Tekenanimatie Laten Maken - ZoomWorks - GIF - Grijs

Plan van aanpak bij een video infographic laten maken

Stap 1 – Concept & planning
Nadat we een kennismakingsgesprek met jou hebben gehad werken wij deze informatie verder uit tot een eerste concept met passende prijs en wat voorbeelden. En daar nemen we ook meteen alle mogelijke tools voor videomarketing in mee. Daarnaast stellen we een planning op waarin je kunt zien wie wat wanneer doet én wanneer wij iets van jou verwachten.

Stap 2 – Voice-over en stijlframes
Wanneer jij enthousiast bent over het concept werken we deze verder uit. Onder een video infographic zit vaak een voice-over stem, dus onze tekstschrijver gaat aan de slag met een voice-over tekst. Onze grafisch vormgever ontwerpt een aantal stijlframes, zodat jij een concreet beeld krijgt van de stijl van de video infographic.

Stap 3 – Storyboard
Als de voice-over en stijl helemaal staan werken we het verhaal verder uit in een storyboard. Zie dit als een soort stripverhaal. De tekst wordt opgedeeld in verschillende scenes, waarbij per scene wordt beschreven wat er gebeurt. Ook maken we per scene een afbeelding, zodat je precies weet hoe de scenes er uit komen te zien. Pas wanneer het storyboard helemaal akkoord is gaan we verder.

Stap 4 – Animeren & audio engineering
Nu wordt het leuk: tijd om jouw verhaal tot leven te brengen! Onze animator zorgt ervoor dat jouw statistieken duidelijker en aantrekkelijk worden dan ooit. Onze audio engineer voegt daarna muziek en geluidseffecten toe om het geheel nog meer tot leven te laten komen. We gaan net zo lang door totdat jij helemaal tevreden bent.

1:04

Leadax // ZoomWorks

2D animatie inzetten als krachtige presentatie tool voor een belangrijke beurs

Voordelen van een video infographic

  • Visualisatie werkt. In vele wetenschappelijke onderzoeken is bewezen dat visualisatie werkt. We verwerken visuele informatie of beelden beter dan tekst omdat de neuronen in onze hersenen beelden op dezelfde manier interpreteren als echte gebeurtenissen in ons leven. Beetje technisch verhaal maar wel waar!
  • Informatiedichtheid. In een plaatje kun je ontzettend veel informatie samenvatten. Maar laat je  het plaatje ook nog eens bewegen, dan neemt de hoeveelheid informatie die je in korte tijd aan jouw doelgroep kan overbrengen nog verder toe. Oftewel, visualisatie helpt bij het begrijpen van veel en moeilijke informatie. Het laten zien in beeld en geluid maakt dat je veel informatie in korte tijd kan overbrengen
  • Duidelijkheid en structuur. Een goed opgebouwde video infographic biedt structuur en hierdoor ontstaat helderheid en duidelijkheid voor de kijker.
  • Liever een filmpje dan tekst. Zeg nou eerlijk… lees je liever drie A4tjes met ingewikkelde informatie of kijk je liever een leuk en ophelderend filmpje van één minuut?

Op zoek naar een infographic voorbeeld? Of wil je meer weten? Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder!

Voordelen - Video Infographic Laten Maken - ZoomWorks - WIT

Veelgestelde vragen

Wat kost een video infographic?

Gemiddeld kost een video infographic tussen de €1.000,- en €7.500,-. Best een verschil, maar de prijs is dan ook sterk afhankelijk van een aantal factoren. Een video infographic is namelijk altijd maatwerk. De factor met de meeste impact op de prijs? De hoeveelheid arbeidsuren die er in moeten worden gestoken.

Hoe lang duurt een video infographic laten maken?

De gemiddelde doorlooptijd van een video infographic is gemiddeld drie tot zes weken. Het kán echter sneller. Maar het kan ook langzamer. Er is namelijk sprake van een wederzijdse afhankelijkheid. Hoe eerder jij reageert, hoe sneller wij weer aan de slag kunnen, en hoe eerder jouw video infographic af kan zijn. Moeten wij steeds lang wachten op een reactie? Dan verloopt het proces stroperiger en kan het langer duren.

Waarom samenwerken met ZoomWorks?

Met ZoomWorks samenwerken betekent samenwerken met een enthousiast team van digitale marketeers en audiovisuele specialisten. Die van iedere video of animatie weer een mooi, uniek product maken. We werken niet met vaste feedbackrondes, maar gaan net zo lang door tot jij helemaal tevreden bent. Tevreden over de samenwerking, de heldere en plezierige aanpak, en natuurlijk over het resultaat. Dat beloven we.

‘Breng veel informatie snel en helder over.’
Onze online marketeers, ontwerpers & UX designers weten precies hoe ze data cijfers, statistieken en andere informatie goed kunnen weergeven.
Niek Kuipers
Mede-eigenaar & online videomarketeer. Gek op verhalen, conversie en klanttevredenheid.

Jouw onderzoeksresultaten waren nog nooit zo toegankelijk

Een video infographic maakt statische rapportages speels en leuk om naar te kijken, zonder de inhoud te verliezen. En de meeste mensen onthouden bewegende beelden ook nog eens een stuk beter dan tekstuele informatie. Enthousiast geworden? We helpen je graag verder!