Zweren bij persoonlijk communiceren
Ieder mens wil zich gehoord en gezien voelen. En ergens bij betrokken worden. Als jij jouw online event een succes wilt maken dan zal je in moeten spelen op deze behoeften. Niet alleen tijdens het online event, maar ook ervoor en erna. Want hoe ga je bezoekers aantrekken voor jouw evenement? Welke kanalen ga je inzetten, hoe creëer je interesse, hoe maak je mensen enthousiast, en hoe zorg je dat mensen zich aanmelden voor jouw online event? Door middel van persoonlijke communicatie. Gepersonaliseerde mails, gepersonaliseerde video, laagdrempelige aanmeldingsprocedures, leuke persoonlijke goodie pakketten… Zodat jouw doelgroep zich ook op afstand gehoord en gezien voelt.
Bied tijdens jouw online event ook genoeg persoonlijke contactmogelijkheden aan. Is netwerken normaal erg belangrijk bij de offline variant? Laat een netwerkfunctie bouwen waardoor jouw bezoekers kunnen videobellen met andere bezoekers, in chats worden geplaatst met deelnemers met dezelfde interesses, of casual samen kunnen nabespreken met een lekkere kop koffie. Die jij van te voren naar hen op hebt gestuurd natuurlijk. Denk ook aan polls om bezoekers te vragen naar hun mening, mensen laten inbellen in de live-uitzending om vragen te stellen, chatfuncties… er zijn mogelijkheden genoeg! Door vol in te zetten op betrokkenheid wordt jouw online event een beleving.