De drie soorten videocontent volgens het 3H-model
Leuk, dat Hero, Hub en Hygiëne. Maar wat houden deze termen eigenlijk in?
Hero
Bij Hero-content pak je helemaal uit. Hero-content is meestal onderdeel van een grote marketingcampagne en creëert vaak een enorm bereik. Zo leert de doelgroep jouw product of merk kennen. Je wilt dat deze content de Wow-factor heeft, hier wil je indruk mee maken! Vaak neemt Hero-content door de grootse aanpak een flink deel van het marketing budget in beslag.
Hub
Hub-content kun je zien als terugkerende content dat leuk en herkenbaar is voor de doelgroep. Denk aan testimonials, behind the scenes of evenementen. Met deze content wil je een band opbouwen met jouw doelgroep, zodat ze regelmatig terugkeren naar jouw kanalen en merk.
Hygiëne
Hygiëne-content komt het vaakst terug in de 3H-content planning. Denk hierbij aan wekelijkse of tweewekelijkse momenten. Met Hygiëne-content wil je nieuw publiek aantrekken en je bereik vergroten. Hoe? Door de kijker te helpen en jouw kennis te delen. Denk aan tutorials, instructievideo’s, explanimations, tips & tricks, productvideo’s en andere videovormen om kennis te delen. Hierbij is het erg belangrijk om jouw Hygiëne-content online goed te positioneren, want potentiële kijkers zoeken vaak via Google naar deze video’s. Videomarketing speelt hierbij een belangrijke rol.
Meer weten over jouw video’s positioneren met behulp van videomarketing? Neem dan eens een kijkje op onze pagina.