The sky is not the limit
Niets is te gek bij een animatie. Alles is mogelijk. Je kunt namelijk precies bepalen wat er te zien is (en wat niet) en hoe dit er uit ziet. Omdat je bij een animatie niet afhankelijk bent van videobeelden en echte situaties kun je jouw verhaal zo creatief en uniek mogelijk vertellen en vormgeven. Of bijvoorbeeld jouw product laten zien, dat op dit moment eigenlijk nog niet bestaat. En ja elk voordeel heeft zijn nadeel. Want zowel in stijl als inhoud is de keuze is reuze. En dus licht vertraging door keuzestress op de loer. Wil je weten hoe we jou begeleiden naar het beste resultaat. Hou ons blog over video en animatie in de gaten want daar gaan we je in september alles over vertellen.
Herkenbaarheid
De huisstijl van jouw bedrijf wil je natuurlijk in al jouw marketinguitingen terug laten komen. Animatie is hier echt ideaal voor, omdat het volledig is opgebouwd uit grafische elementen. Logo’s, kleuren, lettertypes, vormen… ieder element uit een animatie kan hier precies op aansluiten.
Controle over details
Met een animatie kun je (als je wilt) echt ieder detail laten zien. Ook als dit in werkelijkheid niet of nauwelijks te bereiken is. Denk aan inzoomen op de kleinste schroefjes, de camera door de kleinste openingen animeren, doorsnedes laten zien of zelfs objecten als een explosieschets uit elkaar halen. Dit kan met 2D animatie, maar als je écht gedetailleerd wilt gaan dan is 3D animatie dé oplossing. Dus twee voordelen van een animatie zijn: keuze en duidelijkheid door eenvoud.
Complexe onderwerpen verduidelijken
Voordelen animatie zijn we dus wel. Maar de belangrijkste blijft dat je Complexe materie kan versimpelen. T tot de kern komen en het verhaal helder overbrengen. Dat is de echte kracht van animatie. Ingewikkelde processen of producten die met echte beelden lastig vast te leggen zijn, kunnen eenvoudig uitgelegd worden op een pakkende, grafische manier.