Scherm sluiten

ZoomWorks
Garderegimentsweg 1
7433 MA Schalkhaar (Deventer)
T: 0570-606686
E: info@zoomworks.nl

Stel je vraag aan ons

BTW: NL819233778B01
IBAN: NL70RABO0322863295
KVK: 09144639

Youtube adverteren – YouTube Marketing

Een video of animatie zonder views is als een etalage zonder publiek: daarom Youtube Marketing!

De bron voor video op internet is YouTube met een marktaandeel van 85%. Reden genoeg om dit videoplatform serieus te nemen en te zorgen dat jouw Youtube marketing op orde is. Om hiervoor te zorgen zijn er twee verschillende smaken. Youtube marketing bestaat uit: Youtube adverteren en Video SEO. Op deze pagina lees je alles over het adverteren op YouTube met jou video of animatie. Wil je meer weten alles weten over youtube marketing in de vorm van video seo verwijzen we je graag naar onze speciale pagina hierover: video zoek optimalisatie.

Youtube adverteren is gebaseerd op het betalen per klik of kijker, ook wel cpc (cost per click) en cpv (cost per view) genoemd. Op deze pagina leggen we je hier alles over uit:

  • Alle selectiemogelijkheden voor het targeten van jou doelgroep;
  • Kosten van adverteren op Youtube met video advertenties;
  • Alle soorten of vormen van video advertenties die mogelijk zijn op Youtube;
Voor Wolters Kluwer - Schulinck mochten wij deze Youtube advertentie maken. Herkenbaar?

Alle selectiemogelijkheden voor het targeten van jou doelgroep voor YouTube adverteren

Via Google Adwords kun je jouw videocampagne opzetten. Het belangrijkste hierbij is dat je een goede selectie maakt in wie jouw video of animatie waar, wanneer en op welk apparaat te zien krijgt. Google gaat hier ontzettend ver in en daarom is het belangrijk hier goed over na te denken, testjes uit te voeren en continu te bij te stellen. Je kan je doelgroep selecteren op basis van:

  • Demografische gegevens: onderverdeeld in leeftijd, geslacht, ouderlijke status en gezinsinkomen.
  • Interesse: onderverdeeld in vastgestelde interesses zoals: politiek, huis en tuin, media etc.
  • Zoekwoord: vul maar in.
  • Plaatsing: YouTube, YouTube kanalen, YouTube video’s, Websites en mobiele apps.
  • Onderwerp: onderverdeeld in vastgestelde onderwerpen zoals nieuws, reizen, sport etc.
  • Remarketing: hiermee kun je advertenties tonen aan mensen die op jouw youtube kanaal of website zijn geweest. Let op: als je hier je eigen website voor wilt gebruiken moet je wel een cookie installeren).

Kosten van adverteren op Youtube met video advertenties

De kosten voor het adverteren op Youtube is afhankelijk van de advertentie keuze en je doelgroep selectie. Op basis hiervan geeft Google je een inschatting van het aantal clicks of views. Je betaalt per klik of view op basis van een daglimiet en ingesteld budget per CPC. Gemiddeld kost het 0,05 tot 0,18 cent per klik of view.

Vragen om de exacte kosten te berekenen:

  • Wat is je doelstelling?
  • Hoeveel views moet je hebben om je doel te breiken?
  • Wie is je doelgroep?
  • Hoe lang mag of moet de campagne lopen?

Heb je geen zin om je er zelf nog verder in te verdiepen? Zoomworks neemt graag de vragen met je door en komt met een gepast voorstel. Bel, mail, fax, app of stuur de postduif. Wij zijn er kaar voor.

Voorbeeld van TrueView InStream video advertentie op YouTube
Voorbeeld TrueView InStream video advertentie

Alle soorten of vormen van video advertenties die mogelijk zijn op Youtube:

De YouTube video advertenties worden weergegeven op YouTube, op sites en in apps van videopartners in het Display Netwerk, waaronder op tablets en mobiele apparaten. Dit is zoals je waarschijnlijk al gelezen had afhankelijk van de targeting of selectie. Eenmaal dat ingesteld kun met of op youtube adverteren met drie verschillende advertenties:

  • TrueView InStream-advertenties: InStream-advertenties worden vóór, tijdens of na video’s op YouTube weergegeven, of op sites en in apps van videopartners. Kijkers kunnen ervoor kiezen de advertentie na vijf seconden over te slaan. Met TrueView-advertenties betaal je niet voor toevallige of onzekere vertoningen. Je betaalt alleen wanneer kijkers jouw video of animatie 30 seconden of langer bekijken of hier interactie mee hebben.
  • TrueView-advertenties met video discovery: Deze vorm van adverteren werd eerder ‘TrueView In-display-advertenties’ genoemd. Deze advertenties kun je plaatsen in zoekresultaten op YouTube, naast gerelateerde YouTube-video’s en op de mobiele homepage van YouTube. Je betaalt zodra mensen op de advertentie klikken.
  • Bumperadvertenties: Bumperadvertenties zijn korte videoadvertenties van zes seconden of korter en worden voor andere YouTube video’s getoond. De kijker kan deze advertentie niet wegklikken. Je betaalt op basis van duizend vertoningen.

Zo dat was een hele hoop info en we hopen dat je er wijzer van geworden bent. ZoomWorks deelt namelijk graag haar kennis. Wil je nog meer weten of een video campagne door ons laten inrichten? Nogmaals: Bel ons, mail ons, app ons of stuur de postduif! Wij reageren op gepaste wijze.


Kennis maken?

Wij delen graag onze kennis.

Geheel vrijblijvend natuurlijk!

Send this to a friend